Hyra stuga, stugor att hyra, stugor uthyres  

Allt om stuguthyrning i Sverige på ett ställe!


Svenska - stuguthyrning, hyra stuga English - cottages in Sweden
 
Forum > Stuga uthyres > Sjötomt i naturskönt område

Sjötomt i naturskönt område

Petra | | 2009-02-23 10:56
Vårt hus är rött med vita knutar mitt i den svenska kulturbygden. Huset byggdes 2008 men är designat i gammal stil så att det smälter in i den Sörmländska naturen. Huset är 65 kvadrat meter stort, med ett stor sällskapsrum/kök i mitten och tre separata sovrum i anslutning till det stora rummet. Det finns en dubbelsäng i det stora sovrummet, en våningssäng (120 cm bred nederslaf och 80 cm bred överslaf). I gästrummet finns två våningssängar (90 cm breda) med plats för 4 gäster. I toaletten finns duschkabin. I vardagsrummet finns en kamin. Rymligt kök med kyl, frys, spis och mikrovågsugn. Från köket finns en utgång till en 20 kvadrat stor altan med sjöutsikt och utsikt över vår privata äng där det ibland betar rådjur. Tomten är väldigt tyst och fridfull och man befinner sig verkligen mitt i naturen när man är där. Hänförande utsikt över grönska och sjön med stora fönster från kök, vardagsrum och det lilla sovrummet.

Huset ligger på en 25 0000 kvadrat stor sjötomt. Tomten har sol hela dagen och man kan bada direkt från vår privata brygga. Huset ligger vid Skräddasundet i direkt anslutning till sjöarna Håbo och Yngaren. På tomten finns tillgång till båt och en flytande bastu. På somrarna blir vattnet i sjöarna varmt och det går utmärkt att bada där, åka på utflykt till de små öarna eller fiska (det finns rikligt med fisk). Solstolar och trädgådsmöbler finns.

I närheten av vårt landställe finns bongårdar och hästgårdar. Det finns massor av trevliga promenadvägar där man kan njuta av total tystnad. Med båt från vår brygga (eller med bil landvägen) kommer man lätt till två fina sandstränder.
Kolmården ligger ca 45 min bort med bil och Stockholm 1 ½ timme. Det finns även andra utflyktsmål i omnejden. Till exempel finns många trevliga herrgårdar i närheten av Katrineholm, endast 30 min bort. Endast ca 20 min till Nyköping där det finns gott om mysiga caféer, restauranger, minigolf, shopping och andra aktiviteter.

Affär finns 5 min bort med bil och en ica med brett sortiment finns i stigtomta 10 bort med bil.

Huset är ledigt vecka 28 tom 31, priset är 6000 kr/vecka.

Se även annons på Stugnet samt Stugbo. Sök efter annons med namn "Sjötomt i kulturbygd".
Meddelandet har blivit läst av 2481 personer.
Sv: Sjötomt i naturskönt område
Johnny Rydén | | 2009-02-24 21:49
Hej!

Hur ser det ut vecka 30, 31 alt. 32?

M V H

Johnny

Sv: Sjötomt i naturskönt område
Eva | | 2009-03-05 21:40
Hej Petra

Vad mysigt du beskriver ditt landställe. Det är verkligen så man längtar till sommaren :-)

Jag undrar om du hyr ut den 5 veckor i sommar from 27/6-1/8? och vad skulle du ta i hyra för den perioden?

Hälsningar Eva

Sv: Sjötomt i naturskönt område
anna bång | | 2009-03-08 15:19
Vad kostar det att hyra?
Jag är intresserad V 27 och 28.

Navigera: 1

Svara på meddelandet
Rubrik

Ditt namn

Din e-postadress

Meddelande

SPAM-kontroll
Skriv tack i rutan:
Foruminformation 

Om Stugguiden.se Föreslå länk Kontakta oss Fler länkar